Veelgestelde vragen
- Algemeen
-
Waarom een bedrijfsvermelding op deze website?
Om te beginnen: Alle vermeldingen op onze bedrijfsgidsen zijn gratis!
Op internet vindt u al veel bedrijfsgidsen, vaak afgestemd op het tonen van zoveel mogelijk bedrijven verdeeld in rubrieken. Soms is er gekozen voor specifiek één doelgroep zoals bijvoorbeeld kappers of juweliers maar dan vaak zonder een echte toegevoegde meerwaarde. Naam, adres, woonplaats en website zijn op de meeste bedrijfsgidsen te vinden, soms nog aangevuld met een beperkt waarderingssysteem. Maar geeft dit ook echt toegevoegde waarde voor uw bedrijf en zeker voor bezoekers die op zoek zijn naar een product of dienst?
Wij hebben dit de afgelopen jaren anders opgepakt. Kijkend vanuit het oogpunt van een bezoeker, meerwaarde bieden, gemak en snelheid. In samenwerking met brancheorganisaties en betrokken bedrijven is er per gids een specifieke zoekmachine ontwikkeld welke is afgestemd op de behoeften van de doelgroep waarbij ieder bedrijf de mogelijkheid krijgt haar kwaliteiten te etaleren. Ook het beoordelingssysteem is specifiek afgestemd op de doelgroep waarmee u ook kan reageren op beoordelingen, maar er is nog veel meer. Lees hier 20 punten waarom ook uw bedrijf een vermelding zou moeten hebben op één van onze bedrijfsgidsen? Het kost u slechts enkele minuten.. -
Kan ik een adressenbestand downloaden
Nee dat is niet mogelijk.
-
Kan ik een linkruil maken
Het is natuurlijk altijd mogelijk een link te maken naar één van onze gidsen. Wilt u een linkruil met ons doen dan komt u te staan op onze speciale partnerpagina welke we beschikbaar hebben gemaakt op iedere bedrijfsgids.
We zijn wel kieskeurig als het gaat om het ruilen van links. Links van artikel-directories of startpagina’s zijn normaliter niet de links die we zoeken. Iedereen kan immers hun eigen website aanmelden bij deze directories. We doen dit altijd in overleg. Heeft u een kwaliteits startpagina waarbij het gaat om de kwaliteit en niet om de quantiteit dan kan er eventueel toch een linkruil plaatsvinden.
We zijn vooral op zoek naar waar de linkruil zowel voor ons als voor de website eigenaar een meerwaarde is, dus niet om het ruilen van de link zelf.
-
Kost een vermelding geld?
Nee, een vermelding is altijd gratis.
Wij vinden namenlijk dat iedere bezoeker moet kunnen kiezen uit een totaalaanbod en niet uit een selectie daarvan. Bedrijven met maar ook bedrijven die nog geen website hebben (30%). De basisgegevens bestaan uit naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en website adres. Daarnaast is het voor iedereen mogelijk om een fotogalerij aan te maken, te reageren op beoordelingen en social media te integeren.
Het is wel mogelijk om uw gratis vermelding te upgraden naar een Pro pakket. Meer informatie hierover vindt u bij de FAQ, sectie Bedrijfsvermelding, "Zijn er ook betaalde bedrijfsvermeldingen?"
-
Wat zijn de richtlijnen voor het plaatsen van beoordelingen?
Voor het plaatsen van een reactie bij een bedrijf hebben wij richltlijnen opgesteld, via deze links kunt u ze nalezen Richtlijnen beoordelingen.
Daarbij vindt u bij het plaatsen van een beoordeling altijd een link naar deze richtlijnen terug.
- Bedrijfsvermelding
-
Een bedrijfsvermelding verwijderen
Het kan voorkomen dat u uw vermelding verwijderd wil hebben. Meestal gebeurd dit omdat het bedrijf niet meer actief is of dat de bedrijfsgegevens te verouderd zijn. We streven erna om onze database zo actueel mogelijk te houden maar alsnog kunnen verouderde gegevens voorkomen. Indien de bedrijfsgegevens verouderd zijn verwijzen wij u naar de pagina “Vermelding wijzigen“. U kunt binnen een paar minuten een account aanmaken (lees hier de voordelen van een gratis vermelding) en zelf alles direct op een eenvoudige manier wijzigen. Indien u de bedrijfsvermelding echter toch verwijderd wil hebben dan kan dat via deze link - “Vermelding verwijderen“
-
Een bedrijfsvermelding aanpassen / wijzigen?
U heeft uw bedrijf gevonden op één van onze gidsen en deze bevat verouderde gegeven? Een oud telefoonnummer of u bent verhuist naar een adres? Of uw wilt uw gegevens compleet maken? Al de gegevens op de website zijn zeer gemakkelijk door uzelf aan te passen. Binnen enkele minuten bent u klaar en profiteert u daarbij van de voordelen van een gidsvermelding.
Via deze pagina kunt u precies zien hoe een wijziging in zijn werkt gaat: Wijzigen van een bedrijfsvermelding.
-
Een bedrijf aanmelden
U heeft uw bedrijf nog niet gevonden op één van onze gidsen en wilt u graag aanmelden? Dat kan, al uw gegevens zijn snel op de website te plaatsen en zeer gemakkelijk door uzelf te onderhouden. Binnen enkele minuten bent u klaar en profiteert u daarbij van de voordelen van een gidsvermelding.
Hier kunt u precies zien hoe uw bedrijf kunt aanmelden: Aanmelden van een bedrijf.
-
Zijn er ook betaalde bedrijfsvermeldingen?
Jazeker,u kunt uw gratis account upgraden naar een Pro of Pro Plus pakket. Wij kunnen u helpen meer bezoekers te krijgen, vooral mensen die op zoek zijn naar een product op een bepaalde dienst en vooral regionaal zoeken, zoals op “kappers Amsterdam“, “juwelier Den Haag” of “loodgieters in Zaandam“. Ons bedrijfsgidsen zijn specifiek ontwikkeld om personen en bedrijven hiermee te helpen, zelfs als u als ondernemer nog geen website heeft. Of u nu uw diensten of producten onder de aandacht wilt brengen, een speciale actie wil opzetten, uw klanten informeren over uw openingstijden of beoordelingen van klanten wilt opbouwen, wij hebben hiervoor de perfecte middelen om bezoekers in contact te brengen met uw bedrijf. Uiteraard komen de opties van een Pro of Pro Plus pakket bovenop de functionaliteiten van een gratis vermelding.
Met een een Pro account kunt u nog veel meer halen uit uw vermelding. Personaliseer, ontvang direct notificaties bij iedere beoordeling, plaats uw logo op de site inclusief zoekmachine, krijg meer opties om klanten sneller in contact te komen, creëer meerdere pagina’s, plaats advertenties of koppel zelfs uw domeinnaam en mailadressen aan uw bedrijfsvermelding…
-
Ons bedrijf heeft een dubbele vermelding
Mocht het voorkomen dat uw bedrijf een dubbele vermelding heeft, dan kunt u voor één van de twee bedrijven een verwijderingsverzoek indienen.
U kunt via deze pagina idirect zien hoe u een vermelding kunt verwijderen - “Vermelding verwijderen“. Wij streven erna om deze verzoeken binnen 24 uur te verwerken.
-
Ik wil graag al onze vestigingen beheren
Dat kan heel eenvoudig. U hoeft niet voor iedere bedrijfsvermelding een apart account aanmaken. U kunt met één account inloggen en meerdere vestigingen of bedrijven beheren met hetzelfde account. Standaard kunt u drie bedrijfvermeldingen onder uw account plaatsen. Wilt u meer vermeldingen beheren, dan dien u even contact met ons op te nemen via admin@crasmedia.com om dit aantal te verhogen.
- Account
-
Aanmaken van een account
U kunt voor twee verschillende doeleinden een account bij ons aanmaken.
- voor het plaatsen van reviews en eventuele deelname aan de Crass Community
- voor het beheren van één of meer bedrijfsvermeldingen
Het is ook mogelijk om met één account beide functies te vervullen.
-
Hoeveel bedrijven kan ik beheren met één account
U hoeft niet voor iedere gids of voor iedere aparte bedrijfsvermelding (indien u meerdere bedrijven beheerd) een apart account aan te maken. U kunt met één account inloggen op al onze bedrijfsgidsen en u kunt ook meerdere bedrijven beheren met hetzelfde account. Standaard kunt u drie bedrijfvermeldingen onder uw account plaatsen. Wilt u meer vermeldingen beheren, dan dien u even contact met ons op te nemen via admin@crasmedia.com om dit aantal te verhogen.
-
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord
U kunt u wachtwoord wijzigen door rechtsboven te klikken op inloggen en daarna te klikken op "Account"
Bji het eerste tabblad ziet u de optie "Wachtwoord wijzigen" Hier kunt u eerst het oude wachtwoord invullen en vervolgens het nieuwe.
Bent u uw wachtwoord vergeten? Kiest u dan bij de optie "Inloggen", "Wachtwoord vergeten" en volg de instructies
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
Bent u uw wachtwoord vergeten? Kiest u dan bij de optie "Inloggen", "Wachtwoord vergeten" en volg de instructies. U krijgt dan via de email een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt invullen.
- Administratie
-
Waar vind ik mijn factuur
U krijgt bij het plaatsen van een order de factuur als PDF bijlage meegestuurd. U kunt echter de factuur ook altijd downloaden via de website. Zodra u een vermelding heeft ziet u onder de optie "Account" welk u rechtsboven het scherm vindt, een tabblad met daarin "Administratie". Hier ziet u en overzicht van alle transacties die u gedaan heeft. In het tabblad daarnaast "Facturen" ziet u een overzicht van alle facturen, hier kunt u de factuur nog een keer via de mail naar u doorsturen of direct downloaden.
- Crass Community
-
Wat is de Crass Community?
De Crass Community is er om elkaar te helpen. Hoe ben jij geholpen in die schoenenwinkel? Was het eten goed in dat restaurant? Mijn artikel kreeg ik defect per post toegestuurd, hoe ging de leverancier daarmee om? Op deze manier van kennis en ervaring uitdelen helpt mensen om een keuze te maken als zij een product of dienst zoeken. Waar je vroeg iemand moest kennen en je via mond op mond reclame ergens heen ging kunnen we nu met heel Nederland overleggen.
Voor meer informatie over de Crass Community: Crass Community, hoe werkt het?.
-
Kan ik punten van verschillende accounts migreren?
Nee dat is niet mogelijk. Verdiende punten zijn altijd persoonlijk en niet overdraagbaar aan een ander account, ook al zou deze van dezelfde persoon zijn.
-
Ik heb al een tijd geen beoordelingen meer geschreven, heeft dit gevolgen voor mijn niveau?
Nee, dit heeft geen gevolgen. We kijken niet naar de datum maar naar de inhoud welke u bijgedragen heeft. U kunt dus enkel meer punten verdienen, er gaan geen punten af.
-
Ik heb al beoordelingen geschreven, tellen deze ook mee
Absoluut, automatisch worden alle punten toegekend. Indien u een profielnaam heeft kunt u het huidige puntenaantal en niveau direct inzien op uw profielpagina.
-
Hebben punten een geldwaarde?
De punten die u verdient hebben geen geldwaarde en kunnen nergens voor worden ingewisseld.